16 de juliol 2008

Ho Confesso: Sóc Graller


Doncs sí...seria estúpid per part meva, mantenir durant una part del text el misteri de la meva confessió, si ja ho diu el propi títol...Nens, nenes: sóc Graller i què?? Cap problema? He escoltat un si?? Eee?? No? Millor...molt millor...

Ho dic perquè sé que la gralla és un instrument que degut a la seva sonoritat, per molta gent és la pròpia veu del diable, que pensen que el seu so és pitjor que escoltar un duet entre en Jesulín i la Duquesa de Alba...però a l’hora de la veritat, no sona tan malament i fins i tot m’atreveixo a dir que la gent que toquem la gralla, tampoc sóm tan dolents com ens pinten...al menys...no tots estem en sectes Satàniques...

Us posaré una mica al corrent de la Gralla, avui que m’he llevat pedagògic...que te demanes “ Com collons una persona és lleva pedagògica? “ Et pots llevar trempat...resacós...amb una persona desconeguda al costat...però...Pedagògic? Misteris de la vida suposo...
Bé...anem al que anàvem que desprès faig escrits que no me’ls llegeixo ni jo de lo llargs que són...

La gralla és un instrument de vent-fusta de la família de les xeremies on l’instrument més conegut és l’oboè ( accentuat a la è ) ( prova d’accentuar la primera ò ) ( he que no és cap instrument òboe...? )( puc continuar collons? Tot aclarit? ) ( Gràcies ) típic i tradicional català, i el podeu veure, escoltar i odiar sobretot a les Trobades Castelleres o al món dels Gegants ( aquest és el meu cas )

Fa uns 20-25 anys que torna a tenir força repercussió a la Catalunya Interior, ja que abans havia estat vetat per l’església catòlica i només es tocava en pubs privats de les terres de Tarragona. Com passava amb els primers bars on és tocava Jazz a Nova Orleans?? El mateix...

En fi...que realment us havia de confessar que tocava la gralla perquè tenia com un nus a la panxa...saps aquells nusos que sé te fan a la panxa quan fa dies que no pots anar de ventre perquè estàs de vacances, i com que la tassa del vàter...no és la punyetera tassa del vàter de casa teu, no pots fer caca?
Això passa nens...jo tinc un amic que s’emporta la tassa del vàter de casa seu cada cop que marxa més de dos dies a dormir a fora...i realment és molt trist...que el veus a vegades amb la tassa a la mà perquè a la maleta no li a cabut...i penses...” nen...nen...per favor... guarda-la en una bossa....o al menys renta-la per darrera que encara i té les esquitxades de les teves ultimes diarrees homeeeee “

Doncs això...que un cop feta la meva confessió estic molt més tranquil. Segurament aniré de ventre molt millor i no em farà falta passar-me tot el dia menjant els iogurts aquells que anunciava en Jose Coronado, aquells que fan meravelles dintre el teu intestí...que jo tinc la teoria que aquells iogurts estaven sempre caducats...i per això era menjar-te’n un i haver de córrer cap al lavabo...que deies “ osti..funcionen aquests iogurts¡¡¡ “ Què collons funcionen...sabessis tu....

En fi Bufonets...un altre dia parlaré més extensament de la Gralla i tot el seu món...que avui me n’he anat pels núvols...i parlant d’anar-se’n...em sembla que hi ha una cosa que sí que vol marxar de dintre la meva panxa...és que realment funcionen els iogurts dels pebrots eeee....


Salut

19 comentaris:

MARTA ha dit...

Tothom té un costat obscur!Bé tampoc és tan greu tocar la gralla, això sí sempre que no et tingui de veí i no assagis a hores intempestives.
Fa temps tenia un veí que intentava tocar el saxo i el que feia literalment i amb perdó era tocar els coll...piiiiii.
Felicitats pel teu bloc també.
Aniré treient el cap.
Fins aviat

MARÍA ha dit...

La meva millor amiga toca la gralla, i he de dir que no és cap greu, en part, m'agrada l'instrument en sí.

Un petó

Montse ha dit...

Jo també tocava la gralla amb els diables i va ser una època gloriosa de la meva vida... tot i que anava sempre amb els llavis mig estripats, :)
Llarga vida a la gralla, a la iaia que et fa la verdureta entre setmana, i perquè no? també als iogurs.

zel ha dit...

I a mi que ja m'agrada la gralla, i molt, i aquest espetc trencat de so vibrant que té, creus que m'has de convéncer? Ara, amb això de les tasses de vater, en parlaríem , perquè noi, sense ajuda... jeje, que escatològics...

Jordi Casanovas ha dit...

Ahhhhh! Teràpia de grup.

Hola em dic Jordi i jo també he tocat la gralla, tot i que ara fa temps que ho he deixat.

BufÖ Orador ha dit...

Pel que puc comprovar...tots/es teniu un passat una mica obscur xDDD

Realment el món Graller o Geganter és un tema meravellós per tant...que Bombin a qui digui el contrari¡¡¡¡¡¡¡¡

Un petò a tothom/oma

Salut

Assumpta ha dit...

La setmana passada vaig anar tots els matins a un Curs Bíblic i hi havia un dels assistents que el mòbil li sonava amb música de gralles T'ho prometo!!! :-))

La veritat és que jo no li trobava res de demoniac, allí entre mossèns i altres éssers com jo, la música d'aquell mòbil quedava força bé jejejeje

Cesc ha dit...

A mi m'encanta el so de la gralla! serà que hi estic acostumat, jo també vull ser-ho! jeje :)

Jesús M. Tibau ha dit...

amb aquesta foto ensenyant la llengua, enlloc de graller semble groller.
:-D

Abogada en Bcn ha dit...

ufff jo tenia un exnovio graller!! i....uffff...ajja

M.TeReSa ha dit...

Dons mira, et diré que a mi m´agrada molt com sona la gralla i m´agradaria saber_la tocar..... però se que no és fàcil!!!!
Que boniques són les nostres tradicions!!!!.
Escolta, ets tuuuuuuu? jajajaaja molt espontani !!!!!
Abraçades.

Montse ha dit...

Groller??? Tira, tira... Per mi queda la mar de divertit!!!

Montse ha dit...

M'oblidava de dir q a més de tocar la gralla, també he fet els gegants del cole on treballava... ;S i, sí, Bufö, tots tenimm un passat... A mi el toc de gralla, bé sigui al món geganter o casteller em col·loca més que dos martinis en dejú, i què dolça que pot arribar a sonar de vegades...
Ves q no me'l posi al mobil, el toc de gralla... Ara hi tinc la Pantera Rosa i crec que hi sortiria guanyant... oi? ;D

musa ha dit...

Graller? Fantàstic, mentre no toquis a un lloc tancat, que la gralla sona molt fort! De fet, tinc amics que la toquen, però no sé si seria prou hàbil per fer-la sonar… A mi que em deixin el bombo, juas!

Salut!

Jo Mateixa ha dit...

Tocama-la nen...la gralla dic :-P

M'encanta, la trobo molt nostrada, a veure quant ens fas un concert i el penjes al bloc :-)

Petons!!!

Assumpta ha dit...

Montse!! No m'ho puc creure!!! jo també tinc la Pantera Rosa al mòbil!!! jajajaja

Equip Relatiu ha dit...

A tope!!!

M.TeReSa ha dit...

Eiiii senyor graller, suposso que molta feina aquests dies de festes majors no?
Be esperare a que tornis, per llegir els teus simpatics escrits.
Apa no t´hi cansis !! fins aviat !!!

Anònim ha dit...

Jo coneixia un noi (o potser coneixo) que em va començar a ensenyar a tocar 4 cançons amb la gralla i ara espero que me n'ensenyi na mica mes...

ja saps ki soc oi¿?xDDD